BoekcoverZie je het voor je? Met de inzichten waarmee jij als communicatieprofessional de organisatie confronteert, geef jij je eigen rol opnieuw vorm. Je voegt direct waarde toe aan de business en zit daarom aan tafel bij de beslissers. Je bent bovendien meer dan ooit betrokken bij strategische besluitvorming. Gewoon, omdat ze jou nodig hebben!

Meten en Scoren helpt je om de broodnodige verandering te brengen. Stap voor stap nemen we je mee. Waarom zijn communicatiemetingen belangrijk en wat kun je ermee? Wat moet je eigenlijk meten? En vooral: wanneer en hoe breng je de meetresultaten effectief in? Door integratie van metingen in de dagelijkse praktijk van de communicatieadviseur lukt het om de organisatie effectief in contact te brengen met haar spelers, en daarmee het alignment te vergroten. En zo vergroot jij als communicatieprofessional tegelijkertijd je impact in de organisatie!

 

 

Over de Schrijvers

Adwin Peeks en Eelke Alkema zijn beiden ervaren en bevlogen communicatieprofessionals. Met dit boek willen ze een bijdrage leveren aan de professionalisering van dit mooie vak.

Eelke is een ervaren senior communicatieadviseur die zich in zijn werk bij Achmea heeft toegelegd op communicatie- onderzoek en reputatiemetingen. Hij vertelt graag over de resultaten en coacht zijn communicatiecollega’s met de integratie van onderzoeksresultaten in hun adviespraktijk.

Adwin is zelfstandig communicatie consultant. Zijn hart kloptvoor vernieuwing en verbetering van de organisatie van communicatie. Hij specialiseert zich in reputatiestrategie, issuemanagement en crisiscommunicatie. Hiervoor was hij manager Corporate Communicatie bij Achmea.

Voorproefje?

Klik dan hier!

Bestellen?

Klik dan hier!

Je mening?

Het boek gelezen? Vul dan de survey in!

Boekreviews

Meten en Scoren

Sarah Gagestein

Dit boek helpt me echt verder!

Dit boek geeft een handig overzicht in wat je mogelijkheden zijn als communicatieadviseur om je impact te meten. Interessant voor naar 'buiten' toe natuurlijk om nog effectiever te zijn, maar ik vind het met name belangrijk dat ik ook 'binnen' kan laten zien wat mijn meerwaarde is. Leest lekker, voor mijn gevoel compleet en fijne voorbeelden uit de ervaring die de auteurs hebben opgedaan. Leestip!

Professor Cees B.M. van Riel

Mooi dat dit concept er is

Het onderzoeken van opinies en sentiment onder spelers van de organisatie is cruciaal voor communicatieafdelingen die een relevante rol willen spelen. De meeste communicatieadviseurs zien dat belang wel in, maar aarzelen om de stap naar planmatig onderzoek te maken. Daarom is het mooi dat het concept van Meten en Scoren nu werkelijkheid is geworden en dat dit boek voor iedereen beschikbaar is.

Jaap de Bruijn

Boek doet wat t belooft

Stakeholders worden spelers, een communicatieprobleem wordt je speelveld en meten wordt scoren. Met het boek Meten en scoren hebben Adwin Peeks en Eelke Alkema wat mij betreft een nieuw standaardwerk geschreven. Elke zichzelf respecterende communicatieadviseur, strateeg of reputatiemanager zou het moeten lezen. Wie het niet doet, doet zichzelf tekort.
Het geeft je handvatten en concreet handelingsperspectief om meer impact te kunnen krijgen als communicatieprofessional. En reputatieprofessor Cees van Riel vindt dat ook, getuige zijn warme aanbeveling voorin het boek.