Meten en Scoren

Meten

Meten en Scoren zijn twee dimensies uit het communicatievak die elkaar aanvullen, maar die ook beide aandacht nodig hebben. Als we het hebben over meten dan bedoelen we het doen van communicatieonderzoek.  En nog beter: het op een structurele en integrale manier in kaart brengen van het sentiment en de opinies van relevante spelers in en om je organisatie. Als je dit goed doet ben je als communicatieadviseur als de antenne op het dak die de signalen voor de organisatie opvangt.  

Scoren

Als we het hebben over scoren dan bedoelen we het effectief inbrengen van de inzichten die je met de metingen hebt vergaard. Het is mooi om te weten welke spelers er mee doen aan een wedstrijd, maar het gaat om de doelpunten.  Als communicatieprofessional scoor je het ultieme doelpunt als je door je inzichten en je advies echt impact hebt. Dat jouw inzichten het management helpen om de juiste beslissingen te nemen.

Methodiek

We hebben de "Meten en Scoren"methodiek ontwikkeld en op deze website en in het bijbehorende boek leggen we uit hoe deze methodiek het beste kunt gebruiken.  Later dit jaar geven we ook een Matserclass over deze methodiek.
Toch blijkt het ontwikkelen van een goede methodiek en vaste routine in het doen van communicatiemetingen een flinke uitdaging voor veel communicatieafdelingen. We helpen graag om een start te maken met het doen van onderzoek en het ontwikkelen van een goede aanpak hiervoor! 

Versterking nodig?

Wil je hulp bij het doen van communicatiemetingen?