Meten en Scoren in Comm Talks
Door Adwin Peeks
De wereld verandert snel en ingrijpend en dat biedt nieuwe kansen voor communicatie. Die kansen benut je optimaal als je communicatieonderzoek op een slimme manier integreert in je proces. Lees hier het volledige essay in Comm Talks
Onderzoek waar je blij van wordt
Door Marius Hogendoorn
Onderzoeksmoe? Dit onderzoek geeft je juist meer energie. Project Beauty stelt vragen die er toe doen. Het haalt de schoonheid in je leven naar boven. Lees meer over dit bijzondere project
Communicatieonderzoek met social media tools
Hoe doe je gemakkelijk en goed communicatieonderzoek via social media? Welke tools gebruik je daarbij en waarom? Wat onderzoek je eigenlijk en hoe bruikbaar vind je de beschikbare social media tools? De resultaten van een serie reviews lees je in dit artikel.
Lees meer
Communiceren op basis van feiten: Impact met communicatiemetingen
Lees een korte verslag van de breakout sessie van Meten en Scoren tijdens het communicatiecongres 2015. In de sessie richtten we ons vooral op de doelen en opbrengsten die je als communicatieprofessional hebt bij communicatieonderzoek: meer impact als adviseur, effectiever communiceren en accountable zijn.
Lees meer
5 tips voor social media monitoring
Met de acceptatie van sociale media door het grote publiek is de manier van communiceren met stakeholders totaal veranderd. Monitoring van social media is dan ook van groot belang. Hoe pak je dit aan? Lees meer
Communicatiemetingen met social media
We zijn bezig met een onderzoek naar communicatiemetingen met social media. Hoe et je dit in? Welke tools gebruik je en wat levert het je op? Vul vandaag de flitssurvey nog in! Lees meer
Snel en goedkoop communicatieonderzoek
Door Adwin Peeks
Communicatieonderzoek kan ook prima met een kleiner budget interessante inzichten opleveren. In dit artikel bespreek ik zes manieren om snel en goedkoop communicatieonderzoek te doen. Lees meer
Accountability: van speerpunt naar basisvoorwaarde
Door Adwin Peeks
Accountability is hot in communicatieland en wordt ook steeds belangrijker binnen het vakgebied reputatiemanagement. We praten en schrijven er over en veel afdelingen steken energie in het opzetten van een accountabilitysysteem. Maar je kunt het ook overdrijven. Met accountability op een voetstuk stappen we in het verkeerde frame en vechten we het verkeerde gevecht. Zie accountability liever als een belangrijk bijproduct. Lees meer
Het speelveldmodel voor communicatiemetingen
Door Eelke Alkema
Data combineren om zo betekenis te creëren kan in acht eenvoudige stappen. Met het speelveldmodel verzamel je de juiste informatie en pas je die toe. Van het selecteren van je belangrijkste spelers tot het meten van steun. En van het inrichten van communicatieonderzoek tot het vaststellen van je KPI’s. Hier lees je in het kort wat je bereikt met elke stap. Lees meer
Nu in de boekhandel
Na maanden van hard werken is het zo ver! Het boek ‘Meten en Scoren’ is nu echt te koop. Dus ben je enthousiast over je vak? En wil je door communicatiemetingen meer impact creëren? Bestel het boek hier dan meteen. Lees meer